LETTERATURA torna alla homepage
PRECICERONIANA CICERONIANA AUGUSTEA IMPERIALE RISORSE
     
Ovidio


  Cerca







Progetto Ovidio - forum

pls - prima d'inoltrare richieste in forum
leggete le condizioni e i suggerimenti del FORUM NETIQUETTE

FORUM APERTO
>>> qualche suggerimento per tradurre bene (da: studentimiei.it)

--- altri forum di consulenza: DISCIPULUS.IT - LATINORUM - LATINE.NET ---



Leggi il messaggio

Mittente:
ptomber
Traduzione problematibus   stampa
Data:
10/03/2003 19.20.51




Rispondi a questo messaggio  rispondi al msg

Scrivi un nuovo messaggio  nuovo msg

Cerca nel forum  cerca nel forum

Torna all'indice del forum  torna all'indice

Caro Bukowski, avrei bisogno della traduzione di alcuni passi tratti dal De quindecim problematibus di Albertus Magnus.

Quod mundus est aeternus.

Quod autem mundus sit aeternus, sicut quinto inducunt, antiqua
valde quaestio est, quamvis ex probatione ARISTOTELES haberi non
possit, sed quod a nullo generante motus primus factus sit et a
nullo physice corrumpente possit desinere. Hoc autem optime improbat
MOYSES AEGYPTIUS in libro, qui DUX NEUTRORUM vocatur. Quamvis enim
ea sint ingenerabilia et incorruptibilia, quae ex tota sua sunt
materia, tamen innegabile est, quod omnis multitudo in omnibus
motibus ordinata ad unum ab uno primo, qui causa ordinis illius est,
sit causata. Omnis autem multitudo orbium et stellarum in omni motu
suo ad unum et idem respicit, respectu cuius secundum formas omnia
mobilia mutantur continue, quamvis secundum se tota et secundum
omnes partes non moveantur secundum locum. Hoc autem est centrum et
polus uterque. Centrum enim et poli ad unum et eundem axem, quem
meguar ASTRONOMI vocant, referuntur. Huius ergo ordinis de
necessitate causa est aliqua, quaecumque sit illa.

Probatum autem est, quod motus localis non est nisi a
generante aliquo, quod dando formam dat motum. Igitur id quod motum
caelestibus attribuit, oportet, quod sit generans ea secundum
materiam et formam. Caelum igitur cum omnibus quae in ipso sunt,
genitum est secundum substantiam et naturam, et sic positio, quam
dicunt, improbata est.

Si autem dicat aliquis, quod hoc est verum in his quae
moventur naturaliter et non de his quae moventur ab anima, hoc nihil
est, quia motus superiorum non solum est ab anima secundum eos qui
superiora animas habere contendunt. Si enim ab anima sola esset et
non a natura, etiam corporum lassitudinem induceret secundum eos
etiam qui huius positionis sunt professores. Cum ergo naturae
corporalis sit idem motus sicut consequens naturam et formam eorum,
sequitur de necessitate, quod ante iam conclusum est.

Propter quod etiam ipsi philosophi, ut AVICENNA et ALGAZEL,
dicunt non esse prohibitum, quin mundus per creationem factus sit,
quamvis motus et mobile primum non sint facta per generationem
physicam et quamvis non sint desinentia per physicam corruptionem.
De hac autem quaestione in ALIIS SCRIPTIS a me plura sunt, et ideo
ista sufficiant.

Ad hoc tamen etiam valet, quod in II ARITHMETICAE probatum est
in loco, qui invictus vocatur, quod scilicet omnis multiplicitas ad
unitatem reducitur, quae causa substantialis est multiplicitatis
illius. Quaeramus ergo, ad quid ante se omnis reducitur caelorum et
stellarum et motuum multiplicitas. Et cuilibet patet, quod reduci
non potest nisi ad primi motoris unitatem, quam omnes inferiores in
motibus suis secundum aliquid desiderant.

Si autem subtiliter inspiciatur, quae causa sit illius
difformis desiderii, non potest aliquis dicere, quod alia sit nisi
similitudo imperfecta ad causam primam. Non enim aliquid appetit
aliud nisi per similitudinem, quam habet ad aliud; nec aliquid
movetur ad aliquid nisi propter imperfectionem, quam habet in illo
quod appetit. Similitudo igitur primi, quae est in omnibus et
multiplex est, in illis causari non potuit nisi per hoc quod omnia
sunt ab illo. Omnium enim quorum est similitudo essentialis ad unum,
fluxus est ab uno aliquo, in quo illud in quo similia sunt, actu est
et perfectum. Sic species a genere, sic sunt individua a speciebus,
sic omnis multiplicitas trahit se in unitatem. Quaeramus ergo ab
istis, si hoc aliquis capere posset intellectus, quod primum omnibus
hanc influat similitudinem iam existentibus in natura et esse; et
constat, quod hoc non est intelligibile. Oportet ergo, quod hanc
similitudinem causavit in omnibus, causans omnia secundum essentiam
et in esse naturali et substantiali. Omnia ergo ab uno perfecta sunt
secundum substantiale esse et naturale. Facta sunt ergo omnia
secundum esse. Non ergo hoc modo sunt aeterna, quod principium
essendi secundum substantiam et naturam non habuerunt.

Cordiali saluti

  Traduzione problematibus
      Re: Traduzione problematibus
 

aggiungi questa pagina ai preferiti aggiungi ai preferiti imposta progettovidio come pagina iniziale imposta come pagina iniziale  torna su

tutto il materiale presente su questo sito è a libera disposizione di tutti, ad uso didattico e personale, non profit/no copyright --- bukowski

  HOMEPAGE

  SEGNALA IL SITO

  FAQ 


  NEWSGROUP

%  DISCLAIMER  %

ideatore, responsabile e content editor NUNZIO CASTALDI (bukowski)
powered by uapplication.com

Licenza Creative Commons
i contenuti di questo sito sono coperti da Licenza Creative Commons