LETTERATURA torna alla homepage
PRECICERONIANA CICERONIANA AUGUSTEA IMPERIALE RISORSE
     
Ovidio


  Cerca







Progetto Ovidio - forum

pls - prima d'inoltrare richieste in forum
leggete le condizioni e i suggerimenti del FORUM NETIQUETTE

FORUM APERTO
>>> qualche suggerimento per tradurre bene (da: studentimiei.it)

--- altri forum di consulenza: DISCIPULUS.IT - LATINORUM - LATINE.NET ---



Leggi il messaggio

Mittente:
ptomber
Traduzione Philosophia Mundi   stampa
Data:
18/04/2003 20.49.29




Rispondi a questo messaggio  rispondi al msg

Scrivi un nuovo messaggio  nuovo msg

Cerca nel forum  cerca nel forum

Torna all'indice del forum  torna all'indice
Caro Bukowski,

avrei bisogno della traduzione di alcuni capitoli tratti dalla Philosophia Mundi del filosofo francese medievale Guglielmo di Conches.

I. Quid sit philosophia

Philosophia est eorum quae sunt et non videntur, et eorum quae sunt et
videntur vera comprehensio.

II. Quae sunt et non videntur

Sunt et esse non videntur incorporalia, sensus enim extra subiectam
materiam nihil potest.

III. Quae sunt et videntur

Sunt et esse videntur corporalia, seu divinum seu caducum habeant
corpus. Corpora namque subiacent sensui. Cum igitur in cognitione
utrorumque sit philosophia, de utrisque disseramus inchoantes ab eis
quae sunt et non videntur. Sunt autem haec creator, anima mundi,
daemones, animae hominum.

VI. Quare potentia dicatur pater

Potentia dicitur pater, quia omnia creat et paterno affectu disponit.

XV. De anima mundi

Anima ergo mundi secundum quosdam spiritus sanctus est. Divina enim
voluntate et bonitate (quae spiritus sanctus est, ut praediximus) omnia
vivunt quae in mundo vivunt. Alii dicunt animam mundi esse naturalem
vigorem rebus insitum, quo quaedam vivunt tantum, quaedam vivunt et
sentiunt, quaedam vivunt et sentiunt et discernunt; nec est aliquid quod
vivat et sentiat et discernat, in quo ille naturalis vigor non sit. In
homine ergo est illa et propria anima.

XVI. De daemonibus

Tres igitur daemonum ordines voluit Plato esse, a superiori usque ad
imum nihil sine rationali creatura esse affirmans.

XVII. Quid sit coeleste animal

Dicit enim in firmamento esse quoddam rationale animal quod ita definit:
animal rationale, immortale, coeleste, impatibile (stellas videlicet in
firmamento, de quibus in loco suo dicemus, sunt enim de eis quae sunt et
videntur).

XVIII. Quid aethereum animal

Deinde dixit esse in aethere quoddam genus invisibilis animalis, i. e. a
firmamento usque ad lunam, primum in ordine daemonum, quod ita
definitur: animal rationale, immortale, impatibile, aethereum, cuius
dicit esse officium soli divinae contemplationi vacare et de eius
contemplatione delectari.

XIX. Quid sit aereum animal

In inferiori vero loco, scil. circa superiorem partem aeris, vicinam
lunae, dicit aliud esse genus, cuius haec est definitio: animal aereum,
rationale, immortale, patibile, diligentiam hominibus impertiens, cuius
est secundum eundem officium deferre preces hominum deo et voluntatem
dei hominibus vel per somnia vel per signa vel per intimam aspirationem
vel admonitionem, quod dicitur patibile, quia cum diligat bonos,
congaudet illorum prosperitati, compatitur adversitati.

Auguri di Buona Pasqua

  Traduzione Philosophia Mundi
      Re: Traduzione Philosophia Mundi
 

aggiungi questa pagina ai preferiti aggiungi ai preferiti imposta progettovidio come pagina iniziale imposta come pagina iniziale  torna su

tutto il materiale presente su questo sito è a libera disposizione di tutti, ad uso didattico e personale, non profit/no copyright --- bukowski

  HOMEPAGE

  SEGNALA IL SITO

  FAQ 


  NEWSGROUP

%  DISCLAIMER  %

ideatore, responsabile e content editor NUNZIO CASTALDI (bukowski)
powered by uapplication.com

Licenza Creative Commons
i contenuti di questo sito sono coperti da Licenza Creative Commons