LETTERATURA torna alla homepage
PRECICERONIANA CICERONIANA AUGUSTEA IMPERIALE RISORSE
     
Ovidio


  Cerca







Progetto Ovidio - forum

pls - prima d'inoltrare richieste in forum
leggete le condizioni e i suggerimenti del FORUM NETIQUETTE

FORUM APERTO
>>> qualche suggerimento per tradurre bene (da: studentimiei.it)

--- altri forum di consulenza: DISCIPULUS.IT - LATINORUM - LATINE.NET ---



Leggi il messaggio

Mittente:
ptomber
Traduzione Liber de causis   stampa
Data:
05/12/2003 19.55.19




Rispondi a questo messaggio  rispondi al msg

Scrivi un nuovo messaggio  nuovo msg

Cerca nel forum  cerca nel forum

Torna all'indice del forum  torna all'indice
Caro Bukowski, avrei bisogno della traduzione di alcuni passi tratti Liber de causis.


II.

Omne esse superius aut est superius aeternitate et ante ipsam, aut est cum
aeternitate, aut est post aeternitatem sed supra tempus.

Esse vero quod est ante aeternitatem est causa prima, quoniam est causa ei.
Sed esse quod est cum aeternitate est intelligentia quoniam est esse
secundum, [secundum habitudinem unam, unde non patitur neque destruitur.]

Esse vero quod est post aeternitatem et supra tempus est anima, quoniam est
in horizonte aeternitatis inferius et supra tempus.

Et significatio quod causa prima est ante aeternitatem ipsam, est quod esse
in ipsa est acquisitum.

Et dico quod omnis aeternitas est esse, sed non omne esse est aeternitas.
Et causa prima est supra aeternitatem, quoniam aeternitas est causatus ipsius.
Et inteligentia [apponitur vel] parificatur aeternitati, quoniam extenditur
cum ea; et non alteratur neque destruitur.

Et anima annexa est cum aeternitate inferiusquoniam est susceptibilior
impressionis quam intelligentia, et es supra tempus, quoniam est causa
temporis.

III.

Omnis anima nobilis tres habet operationes: [nam ex operibus eius est]
operatio animalis et operatio intellectibilis et operatio divina.
Operatio autem divina est quoniam ipsa parat naturam cum virtute quae est in
ipsa a causa prima.

Eius autem operatio intellectibilis est quoniam ipsa scit res per virtutem
intelligentiae quae est in ipsa.

Operatio autem eius animalis est quoniam ipsa movet corpus primum et omnia
corpora et naturalia, quoniam ipsa est causa motus corporum et causa
operationes naturae.

Et non efficit anima has operationes nisi quoniam ipsa est exemplum
superioris virtutis.

Quod est quia causa prima creavit esse animae mediante intelligentia, et
propter illud facta est anima efficiens operationem divinam.
Postquam ergo creavit causa prima esse animae, posuit eam sicut [stramentum]
intelligentiae inquod efficiat operationes suas.

Propter illud ergo anima intellectibilis efficit operationem intelligentiae,
facta est inferioris operationis quam ipsa in impressione sua in id quod est
sub ipsa.

Quod est quia ipsa non imprimit in res nisi per motum, scilicet quia non
recipit quod est sub ea operationem eius nisi ipsa moveat ipsum. Propter
hanc ergo causam fit quod anima movet corpora; de proprietate namque animae
est ut vivificet corpora, quando influit super ea virtutem suam, et directe
producit ea ad operationem rectam.

Manifestum eest igitur nunc quod anima habet tres operationes, quoniam habet
virtutes tres: scilicet virtutem divinam et virtutem intelligentiae et
virtutem eius essentiae,secundum quod narravimus et ostendimus.


Cordiali saluti :)

  Traduzione Liber de causis
      Re: Traduzione Liber de causis
 

aggiungi questa pagina ai preferiti aggiungi ai preferiti imposta progettovidio come pagina iniziale imposta come pagina iniziale  torna su

tutto il materiale presente su questo sito è a libera disposizione di tutti, ad uso didattico e personale, non profit/no copyright --- bukowski

  HOMEPAGE

  SEGNALA IL SITO

  FAQ 


  NEWSGROUP

%  DISCLAIMER  %

ideatore, responsabile e content editor NUNZIO CASTALDI (bukowski)
powered by uapplication.com

Licenza Creative Commons
i contenuti di questo sito sono coperti da Licenza Creative Commons